Kruidvat krijgt een koude douche

Bedankt voor uw medewerking, Kruidvat!

Boos, knalt deur dicht
Vandaag gaat de koude douche naar het Kruidvat. Ik stuurde laatst een mail naar de klantenservice omdat ik op hun site niet kon lezen van welke aanbiedingen ik gebruik kan maken tegen inlevering van mijn spaarpunten. Ze gebruikten afbeeldingen zonder alternatieve tekst en daar kan ik nou eenmaal niks mee. Mijn computeraanpassing evenmin.
Erg jammer want ik was benieuwd. Wie weet kunnen zij het me mailen? Nou dat allemaal niet dus, ik kreeg deze reactie:

Beste mevrouw Van Iersel,

Hartelijk dank voor uw bericht.
U geeft aan dat onze website niet goed toegankelijk is voor mensen met minder tot geen zicht. Ik begrijp dat dat heel vervelend is.
U verwijst voornamelijk naar de verzilveracties die met afbeeldingen worden weergegeven.
Helaas is het voor ons niet mogelijk de algehele website toegangelijk te maken voor blinden.

Wel vinden wij dat u een erg belangrijk onderwerp aankaart en we zullen dit dan ook hoog op onze actielijst zetten.

Nogmaals bedankt voor uw bericht en ik wens u een fijne dag toe.

Vriendelijke groet,
Claire ****
Kruidvat Klantenservice

******
En bedankt voor de service Kruidvat. Ik waagde er nog een mailtje aan, iets minder vriendelijk van toon ben ik bang. Wat een flauwekul; het is voor ons onmogelijk…. blablabla Mens is boos alles is mogelijk als je maar wilt. Eens zien of die actielijst van hun nog iets oplevert.

Uiteindelijk wordt het een wettelijke plicht om sites digitaal toegankelijk te maken. Het is jammer dat dit nodig is en men er niet bij aanvang al rekening mee houdt. Er is nu eenmaal een grote groep mensen met een beperking, ziekte of anderszins voor wie digitale toegankelijkheid een must is om volwaardig deel te kunnen nemen in de maatschappij.