Gevaarlijke pikante foto’s

Gevaarlijke pikante foto’s!

Strippend vrouwtje

Uit onderzoek is gebleken dat kijken naar porno je blind maakt

tenminste toch heel even.

Amerikaanse vorsers van de universiteit in Nashville toonden honderden foto’s aan vrijwilligers. Daarop stonden vooral landschappen en gebouwen, maar nu en dan ook pikante taferelen. Nadien bleek dat geen enkele ondervraagde kon vertellen welk beeld er precies na de pikante foto kwam.

“De oorzaak voor de kortstondige blindheid ligt in een specifiek deel van de hersenen, de amygdala”, zegt David Zaid, één van de onderzoekers. “Als je een pikante foto ziet, weekt dat immens veel emoties los. Die worden verwerkt in dat deel van de hersenen, maar van daaruit komt ook de reactie om de aandacht te bevriezen op die ene foto. Andere informatie (een nieuwe foto) kan dan even niet tot je doordringen.”

Wat het nut is van deze studie? “De blindheid kan zorgen voor ongevallen”, zegt Zaid. “Met deze studie is bewezen dat het plaatsen van pikante foto’s naast de weg wel degelijk gevaarlijk is.”

(Bron: Het Laatste Nieuws, 16 augustus 2005)

16 reacties op “Gevaarlijke pikante foto’s

  1. Verkopers maken ook wel gebruik van iets dergelijks als ze in een filmpje of op een foto een stoeipoes afbeelden op de motorkap van een auto. Er is dan minder oog voor de auto.
    En herinner jij je de tv-reclame van Randstad? Er liep een man met volgens mij een stapel dozen en toen hij de verblindend schone intercedente zag, liet hij pardoes al die dozen uit zijn handen vallen of liep hij ergens tegenaan… Dit zo schrijvend, realiseer ik mij dat ik kennelijk ook niet zo lette op wat die man deed… Hahaha.

  2. Klopt hoor, heb zelf de combinatie nooit zo goed begrepen, een vrouw op de motorkap van een auto. Maar goed, zal wel komen omdat ik een vrouw ben.
    En die reclame van Randstad herinner ik me niet, ik was waarschijnlijk al verblind door die man.

  3. Het is in elk geval geen onderdeel van míjn dagelijkse bezigheden! Ach, er valt veel over te zeggen maar het komt erop neer dat ik het belachelijke reclames vind.

  4. Ik vind het wel grappig; had er eerlijk gezegd nog nooit over gehoord en ook nog nooit over nagedacht eigenlijk.
    ‘k Zou zo eens voor de lol (graptje hoor) kunnen vragen aan de winkelbegeleidster, als die iets niet snel vindt: “Hoe, vind je het niet, heb je soms porno gekeken daarnet ;)?” Woehahahahahaha!

  5. Ik begrijp niet dat daar een hele studie voor nodig is. Het is toch zo klaar als een klontje dat zulke dingen voor ongelukken kunnen zorgen.
    Naar mijn mening is het weggegooid geld dat beter aan nuttige onderzoeken besteed kan worden. Misschien dat degene die afgeleid werd door een Pikant Billboard, nu de reclamemaker voor het gerecht kan slepen wegens het veroorzaken van ongelukken.

  6. Hahaha, die laatste opmerking vind ik wel een sterke. En weet je, die persoon staat natuurlijk wel sterker doordat hij via dat onderzoek bewijsmateriaal heeft!

  7. En zou deze rechtzaak zich dan in Amerika afspelen, gaat er waarschijnlijk weer zoveel geld mee gemoeid (om maar even op dat weggegooide geld te blijven) dat daarvan minstens 50% van de verongelukt mannen in het ziekenhuis behandeld kunnen worden. Een wat beangstigende benadering van ‘Iedereen heeft elkaar nodig’… Nu maar eens zien of die billboards daadwerkelijk weg van de weg zullen gaan. Krijgen we dalijk weer protestmarsen van mannen die de borden terug willen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

:wink: :twisted: :roll: :oops: :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :?: :-| :-x :-o :-P :-D :-? :) :( :!: 8-O 8)

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.