Telefoongesprek

Bijzonder telefoongesprek

Telefoon…. Mijn sprekende nummermelder riep: nummer onbekend. Ohooh, wie zal dat zijn?
Telefoon

“Hallo?”
“Hallo mevrouw. Ik mag u gratis een fitnesscheque aanbieden.”
“Een watte?”
“Een fitnesscheque bij een centrum bij u in de buurt.”
“Oh, waar dan?”
“Bij fitnesscentrum x in Rijen.”
“Nou, da’s niet bij mij in de buurt hoor!”
“U woont toch in Tilburg? U springt in de bus en hopla, u bent daar zo hoor.”
“Dan moet ik mijn geleidehond meenemen.”
…. stilte ….
“Eh, ja, nou eh, dan houdt het op hè. Goedeavond.” Telefoongesprek

Dat vind ik nou altijd zo komisch hè, hoe snel dat soort figuren op het verkeerde been te zetten is. Bellen ze niet voor zo’n cheque dan is het wel voor een proefabonnement op de een of andere krant of tijdschrift. Als ik dan vraag of ze die ook in braille hebben vallen ze gelijk stil. Het antwoord daarop kunnen ze waarschijnlijk niet terugvinden in hun lijstje pasklare reacties! Soms krijg je dan een raar telefoongesprek!
Een keer vroeg zo’n telefonist zich verbaasd af hoe ik dan toch bij de telefoon kon komen, dat was wel knap…

Gepubliceerd
Gecategoriseerd als Kim

14 reacties

  1. Het hangt van mijn bui af. Soms zeg ik direct dat ik zéér slechtziend ben en uit het bestand gehaald wil worden. Andere keer maak ik er een sport van om de persoon zo lang mogelijk aan de praat te houden door tegenvragen te stellen. Ik heb 1 keer met een spastisch spraakgebrek een half uur met iemand gekletst;) Ik heb een spraakgebrek indien ik héél spastisch ben of ziek, dus het mag;) 47 minuten telefoneren zonder iets te kopen is mijn record;) Ik ga me wel registreren op de site waar Frank het over heeft, soms bellen ze héél ongelegen of laat!
    Peggy

  2. Goed van je dat je ook ‘grappen’ over je handicap kunt maken. Het geeft aan dat je sterk in het leven staat!
    Ik zou me ook voor kunnen stellen dat je soms doodmoe wordt van al die aanbiedingen waar jij niets/bijna niets aan hebt…
    Fijne avond verder!

  3. Claudia, nee ik word daar niet doodmoe van omdat ik er niks of bijna niks aan zou hebben. Als ik wel zou kunnen zien was ik er waarschijnlijk ook niet op ingegaan. Het punt is dat ze je de kleine lettertjes aan de telefoon niet laten lezen hè, en meestal schuilt er een addertje onder het gras. Zit je gelijk vast aan weet ik wat, ben je verplicht lid te blijven of zo en daar heb ik dus geen zin in. Vaak zijn die types erg opdringerig maar ze zijn snel stil te krijgen door te gaan vragen naar brailleversie en zo!

  4. Waarschijnlijk is het gewoon onwetendheid. En het gebrek aan het vermogen zich te kunnen verplaatsen… of zo iets. Nou is dit een riskante uitspraak want ik verwacht niet en kan niet verwachten dat iedereen allemaal maar weet wat iemand wel/niet kan die blind is. En ik ben ook nooit te beroerd uitleg te geven. Maar als het gaat om bovengenoemd voorbeeld van die telefoon, tja, dan wordt het een ander verhaal. Dan vraag ik me toch af wat voor voorstelling die mensen hebben van mij en mijn leven.

  5. Hihi. Je kreeg een gratis fitnessbon aangeboden in een andere plaats.. Je zou dan eerst een end moeten lopen dan nog wat oefeningen in de bus moeten doen en tegen de tijd dat je bij dat fitnesscentrum bent, heb je het al wel weer gehad voor die dag… Hihi.

  6. ik heb niets tegen verkopers, ik zeg gewoon ‘nee dank u’ en hang op. Ik ga er even van uit dat deze mensen dit alleen maar doen om ook hun boterham te verdienen en dat is al een heel gevecht tegenwoordig. Ik raak geïrriteerd als men nogal denigrerend te werk gaat en mij afschildert als een sukkeltje die niet weet wat voor goede actie ik wel niet laat schieten. Ooit heb ik eens de moeite genomen een verhaal aan te horen, met als resultaat dat ik te pas en te onpas gebeld werd. Men had het genoegen mij de kans te geven om mee te spelen in de Duitse Lotto met 1/3 kans op winst, ik kon leningen afsluiten van heb ik jouw daar tegen 20%, ik kon investeren in groene regenwouden en 1 m2 land bezitten waar ik niets aan had, bla bla.
    Tja terugkijkend, ga ik nu direct het advies van Frank opvolgen!

  7. Ja heb ik ook gedaan, gelijk naar die site. Ik snap dat het hun werk is maar inderdaad, het is de toon waarop iets wordt gebracht. Veel te opdringerig of ze stellen vragen over dingen waar ze helemaal niks mee te maken hebben. Afkappen helpt soms nauwelijks want ze gaan stug door met vragen stellen of opmerkingen maken. Dan kan ik op mijn beurt ook bot worden. Maar hopelijk krijg ik dit soort telefoontjes voorlopig niet meer!

  8. Leendert, ik ben al moe als ik er alleen al aan denk. Eerst met mijn hond naar het station, kleine 20 minuten, dan met de bus, waarschijnlijk 3 kwartier en dan? Kom ik in the middle of nowhere… Rijen, of all places. Moet ik mijn hond een plattegrond voorbinden, zoek het fitnesscentrum. Kom ik daar binnen… mevrouw, er mogen hier geen honden naar binnen! Ja maar dit is een geleidehond. Niks mee te maken. Dus onverrichterzake weer naar huis. Maar dat duurt nog wel even want de bus rijdt maar eens in de 3 uur. Hahaha, wat een eikel, Rijen is vlak bij u in de buurt. Nou echt niet, hij houdt zijn bon maar. En trouwens, ik kom net van een fitnesscentrum vandaan, wel bij mij in de buurt, lekker houden zo.

  9. hmmm… gelukkig heb ik geen last van verkopers via telefoon… heb een geheim nummer. Wel aan mijn huisdeur… maar ik koop zelden op die manier…
    Wat betreft etenswaren en zeepproducten heb ik het gemakkelijk… zeg dat ik naar de natuurvoedingswinkel ga en milieuvriendelijke wasprodukten neem… en wanneer het om nog andere zaken ga, ik hoef ze gewoon niet…

  10. hoi Kim
    Sorry moet er even op reageren, want doet toch wel pijn dit. Het is nl een erg leuk stukje wat je schrijft en je hebt helamaal gelijk: word zelf ook gek van al die “aanbiedingen” per telefoon. Hier doen wij dan ook absoluut niet aan mee met de Fitnessbon! Je vergist je vast en zeker met de fitnesscheque, dit bedrijf gaat wel zo te werk. Nee hoor bij ons moet je zelf initiatief nemen om actie te ondernemen. 🙂 Dus geen telefoonterreur van onze kant.
    gr, mariska

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.