Klantenservice zonder service van het Kruidvat

Bedankt voor uw medewerking, Kruidvat!

Boos, knalt deur dicht

Vandaag gaat de koude douche naar het #Kruidvat. Ik stuurde laatst een mail naar de klantenservice omdat ik op hun site niet kon lezen van welke aanbiedingen ik gebruik kan maken tegen inlevering van mijn spaarpunten. Ze gebruikten afbeeldingen zonder tekst en daar kan ik nou eenmaal niks mee en mijn computeraanpassing evenmin.
Erg jammer want ik was wel benieuwd. Wie weet konden zij het me mailen. Nou dat allemaal niet dus, ik kreeg deze reactie:

Beste mevrouw Van Iersel,

Hartelijk dank voor uw bericht.
U geeft aan dat onze website niet goed toegankelijk is voor mensen met minder tot geen zicht. Ik begrijp dat dat heel vervelend is.
U verwijst voornamelijk naar de verzilveracties die met afbeeldingen worden weergegeven.
Helaas is het voor ons niet mogelijk de algehele website toegangelijk te maken voor blinden.

Wel vinden wij dat u een erg belangrijk onderwerp aankaart en we zullen dit dan ook hoog op onze actielijst zetten.

Nogmaals bedankt voor uw bericht en ik wens u een fijne dag toe.

Vriendelijke groet,
C. Colson
Kruidvat Klantenservice

******
Mens is boos
En bedankt voor de service Kruidvat. Ik heb er nog maar even een mailtje aan gewaagd, iets minder vriendelijk van toon ben ik bang. Wat een flauwekul; het is voor ons onmogelijk…. blablabla alles is mogelijk als je maar wilt. Eens zien of die actielijst van hun nog iets oplevert.

2 reacties

  1. Nadat ik in mijn tweede mail aan hen expliciet vroeg om de info waarnaar ik op zoek was; namelijk de spaarpuntenactie, kreeg ik uiteindelijk dit als antwoord:

    Beste mevrouw Van Iersel,

    Bedankt voor uw bericht. Graag geef ik u een reactie.

    Ik kan u niet anders antwoorden dan wij eerder hebben gedaan.
    Wij nemen uw reactie mee in het evaluatieproces, zodat we misschien in de toekomst dit kunnen aanpassen op onze website.

    Bedankt voor de tip.

    Heeft u verder nog vragen, dan hoor ik het graag.

    Ik wens u een fijne dag.
    *****
    Tja, hoe duidelijk wil je het hebben? Stuur mij gewoon de gegevens via mail over welke acties er zijn tegen inlevering van de spaarpunten. Maar dat is dus niet mogelijk of teveel werk of staat niet in het rijtje antwoorden waaruit zij kunnen kiezen. 🙁

  2. Na nog meer van dat oeverloos heen en weer gemail dacht een medewerker het ei van Columbus gevonden te hebben. Zij verwees mij naar…. de website. Naar precies dat deel waar alleen afbeeldingen staan. Zonder beschrijving, alt-tekst of iets anders leesbaars voor mij en anderen met dezelfde beperking! Ik heb geantwoord dat ik weer terug bij af ben en wel met mijn pasje naar de winkel zal gaan om daar te informeren.

    Een dag of wat later ging de telefoon. Niks ongewoons aan maar ditmaal wel want het was een medewerker van Kruidvat. Zij bood excuses aan voor de manier waarop de (mis)communicatie gelopen was. Lichtte nog het een en ander toe en zei me dat ik hen in het vervolg altijd een mail kan sturen als ik wil weten welke acties en gratis produkten er op dat moment zijn tegen inlevering van spaarpunten. Als ik dan in de mail zou vermelden dat ik de tekst op de site niet kan lezen (nou beter gezegd de afbeeldingen niet kan zien want er is geen tekst) dan zouden zij telefonisch contact met me opnemen om me uit te leggen wat er op de site staat.

    Toch mooi en netjes en eind goed al goed. Ik kreeg als doekje voor het bloeden zelfs nog extra spaarpunten. Kruidvat; wat een service! 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.